Tweede week - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Joosje

Blijf op de hoogte en volg Joosje

17 Juli 2015 | Malawi, Cape Maclear

Na een heerlijke maaltijd met kip, wat zeker als een feestmaal voelde, nog een drankje gedaan en daarmee mijn verjaardag afgesloten. Het zingen kwam nog een dag later tijdens het teamuitje van Tipezananso, waar we na een boottocht langs Masaka en Kasankha gingen eten bij Thomass. Hier is nog even voor mij gezongen, zodat ik me ook die dag nog een beetje jarig voelde .
Maandag een dagje meegelopen in de kliniek hier in Cape Maclear, mega interessant! Van alles geleerd over veel voorkomende ziektes hier, maar vooral ook over de gang van zaken hier. Behandeling gaat veel meer volgens een trial and error methode, wat soms wel lastig is om te zien. Maar toch mogen de inwoners blij zijn hier met de mogelijkheden die er zijn! Ik vond het in ieder geval mega leuk en ben blij dat ik zoveel heb mogen zien van het ziekenhuisje hier.
Dinsdag met de kinderen gezongen bij Tipezananso en daarna Bawo (Afrikaans spel met zaden) geleerd. De kleine variant hebben wij thuis, maar dit was wel een erg groot bord. Maar wel super leuk. De rest van de week was allemaal niet zo heel erg bijzonder. En aangezien het internet al een keer is uitgevallen, houd ik het nu even kort.
Gisteravond ben ik meegenomen door mijn moeder, naar waar de muziek vandaag komt. Elke avond hoor je wel ergens muziek, vandaan komen. Tussen wat huizen door kwamen we op een binnenplaatsje, waar werd gespeeld op djembe’s. Er omheen hebben wij staan dansen, met de andere aanwezigen. In een kringdansje waarbij je ook nog opzij beweegt, erg leuk om mee te maken.
Ook kan ik het steeds beter vinden met mijn nichtje Margrith. Gister hebben we samen gezwommen en mijn shampoo vond ze geweldig! Ook hebben we gisteravond mandala’s geknipt uit vouwblaadjes. Volgens mij heeft ze nog nooit een schaar vast gehouden, maar na drie blaadjes ging het aardig goed.
Vandaag bij Chembe Daycare na wat armbandjes te hebben geknoopt een heerlijke pedicure gehad. Want kennelijk waren blanke voeten wel erg interessant.
Morgen vertrek ik voor een weekend naar Liwonde National Park, dus daar meer over in mijn volgende blog.

  • 17 Juli 2015 - 22:23

    Marike:

    Er wordt wat afgedanst daar! Maak je ook af en toe een filmpje? Klinkt in ieder geval erg leuk allemaal!

  • 17 Juli 2015 - 23:04

    Bas En Lisanne Coenen - De Weert:

    Wauw wat een totaal andere wereld daar! Dat je het zo allemaal meemaakt vanuit een gastgezin maakt de ervaring ook veel echter! Super leuk trouwens dat je ze je broertjes en nichtje noemt enzo, klinkt alsof je helemaal geïntegreerd bent! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en foto's! Dikke kus!

  • 18 Juli 2015 - 00:44

    Tamar:

    Hee lieve Joos,

    Wat een gave verhalen in de laatste 3 blogs! Heel leuk dat je daar al je 'eigen' familie hebt met al die broers en zussen!
    Make shitloads of fun en kijk uit dat ze niet in hun vingers knippen!

    Het klinkt alsof je het geweldig hebt, maar ik had ook niets anders verwacht!
    Veel liefs uit Utrecht, Tam

  • 18 Juli 2015 - 09:53

    Anoek :

    Ha Joos,
    Saar en ik zijn echt SUPERTROTS op jou dat je dit grote avontuur aangaat. Wat een belevenissen zeg. Een berg aan levenservaring doe je op. Geniet ervan meis.
    XXX ons.

  • 18 Juli 2015 - 13:24

    Kees:

    leuk jouw mailtjes te lezen. geniet ervan groetjes oK.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joosje

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 14317

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 20 Februari 2018

Azië 2017

02 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Malawi 2015

Landen bezocht: