Afscheid van Myanmar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu Afscheid van Myanmar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu

Afscheid van Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Joosje

05 Oktober 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

En daar zit ik dan op het vliegveld van Kuala Lumpur. De eerste twee van de drie vluchten richting Nepal, zitten erop. Morgen vlieg ik naar Nepal en dan begint het vrijwilligerswerkavontuur waar ik super veel zin in heb :). Alleen betekent dit wel dat ik het mooie Myanmar met de thanaka, de vele tempels en de aardige mensen moet gaan missen. De betel (een soort tabak waar de mensen hier op kauwen en die ze dan met veel geroggel uitspugen, waardoor er overal rode vlekken op de grond te zien zijn) ga ik niet missen. Maar eerst nog een update van mijn laatste dagen in Myanmar, voordat ik de volgende keer vanuit Nepal zal schrijven. Mijn laatste dag in Bagan heb ik weer rondgescheurd met een scooter, de meest prachtige zonsopgang gezien (echt de beste van alle dagen) en een heerlijke traditionele massage gehad. In een van de tempels zat een grot met allemaal vleermuizen die je via een klein luikje kon bereiken. Met als gids een jongetje van een jaar of 7 was dit wel heel grappig. Op maandag nam ik samen met Jemma en Hannah, waarmee ik de dag ervoor o.a. had rondgescheurd langs de tempels, de boot naar Mandalay. Een heerlijk rustig dagje op het water. Lekker gelezen en genoten van het uitzicht. Dinsdag hebben we een tour langs de drie ancient cities rondom Mandalay gemaakt. Op Innwa heb ik hier rond gereden in een paard met wagen, zoals alle toeristen dat hier doen. Dat was erg leuk. En de zonsondergang op de U Bein Bridge was prachtig. Mijn laatste dag in Mandalay en tevens in Myanmar heb ik gedeeltelijk met Hannah rondgereden op een motorbike. Eerst langs Mahamuni en daarna op zoek naar een markt, helaas zonder succes. Daarna ben ik zelf naar het paleis hier gegaan en heb ik nog wat omliggende dingen bezocht. Daarna zou ik door Hannah worden opgepikt om samen de zonsondergang op Mandalay Hill te bekijken. Dit ging helaas mis, want Hannah had geen benzine meer en we konden elkaar niet bereiken, dus ik had geen idee wat er aan de hand was. Gelukkig hadden we individueel van elkaar besloten dat het handig was naar Mandalay Hill te gaan. Wat was het een opluchting toen we elkaar daar weer tegenkwamen. Gelukkig waren we allebei op tijd voor de zonsondergang want die was prachtig en tevens mijn laatste in Myanmar!


  • 06 Oktober 2017 - 08:56

    Marike De Bakker:

    Op naar nieuwe avonturen in Nepal. Deze ervaringen heb je in the pocket! Ik hoop dat die pocket groot genoeg voor de volgende belevenissen! Heel veel genietmomenten! x mama

  • 16 Oktober 2017 - 18:00

    Luc Doesburg:

    Mooi verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joosje

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14344

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 20 Februari 2018

Azië 2017

02 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Malawi 2015

Landen bezocht: