Korte update over mijn laatste dagen Nepal - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu Korte update over mijn laatste dagen Nepal - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu

Korte update over mijn laatste dagen Nepal

Blijf op de hoogte en volg Joosje

22 December 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een laatste korte update over Nepal. Bij aankomst in Chitwan werd ik keurig opgehaald door de hoteleigenaar op een motor, ondanks dat ik door de lokale bus op een andere bushalte was afgezet dan het toeristenbusstation. Vrij snel na aankomst kreeg ik een gratis sunsettour en daar zag ik gelijk al drie neushoorns en zo'n zeven krokodillen. Één neushoorn lag enkele meters verderop in het gras en een andere liet zich uitgebreid zien door aan de overkant van de rivier rustig rond te lopen. Heel erg gaaf! De volgende dag ben ik op een walking safari gegaan. Op het moment dat ik de rivier was overgestoken het park in, en eigenlijk niet meer terug kon, kreeg ik te horen hoe je moet voorkomen dat je daadwerkelijk wordt aangevallen als een van de grote dieren op je afkomt! Als bonus kreeg ik te horen hoeveel mensen er de afgelopen tijd zijn aangevallen (en overleden). Heerlijk! De adrenaline stroomde toen wel. Maar het is allemaal goed gegaan en we hebben totaal tien neushoorns gespot (waarvan er één midden op de weg stond), twee krokodillen, een great hoornbill, nog wat vogels en heel wat sporen van tijgers en beren. Het was heel gaaf maar toch stiekem jammer dat we geen tijger of beer hebben gezien. De volgende dag heb ik, na veel wikken en wegen over het welzijn van de dieren, besloten een olifantensafari te doen. Eerst 's ochtends de olifanten gewassen en gevoerd in het olifantenbath. Tijdens de lunch zag ik ook weer twee neushoorns, toen ik nog een rondje liep. Eentje stond zo erg in de richting die ik wilde lopen, dat ik toch maar besloot om te keren nu ik hier zo alleen liep. 's Middags de safari; wat een ervaring! Lekker hobbelig. Veel herten gezien en aapjes, maar ook wilde zwijnen. Het meest bijzonder waren toch wel de vier neushoorns op bijna-aanraakafstand. Bizar hoe dichtbij je kon komen! Dat had ik echt niet verwacht. 's Avonds naar de lokale culturele dansvoorstelling gegaan wat erg leuk was.
De volgende dag de bus terug naar Kathmandu gepakt. Nog even terug naar mijn geliefde gastgezin, voordat ik naar Sri Lanka vlieg. Daar heb ik lekker bijgekletst en de weer heerlijke dalbath gegeten. Mijn één na laatste dagje in Nepal heb ik al mijn was gedaan, de laatste souvenirs gekocht en nog lekker geluncht bij de momohut. 's Avonds mijn laatste keer dalbath gegeten en een lekkere beauty-avond met Adity. Ook het afscheidscadeautje gegeven aan het gastgezin. Mijn laatste dagje bestond uit mijn tas weer inpakken, afscheid nemen en nog een kopje koffie drinken met Rama (en een tante ging ook eventjes mee). Heerlijk zitten kletsen over verwachtingen en hoe ik het hier heb ervaren. Terwijl Rama telkens riep 'Het is hier niet luxe!', heb ik het eigenlijk als best wel heel luxe ervaren. Misschien omdat mijn verwachtingen heel erg laag waren. In ieder geval heb ik een fantastische tijd gehad in Nepal en voelt het heel erg gek om afscheid te nemen.
Na de koffie was het tijd om mijn laatste spullen te checken en te vertrekken naar het vliegveld. Mijn vlucht naar Kuala Lumpur had iets vertraging maar verliep verder soepel. Nu zit ik in het vliegtuig naar Sri Lanka, na een korte nacht. Even stress want het inchecken duurde lang en 1,5 uur voor vertrek was er al een last call voor inchecken. Een beetje vreemd ... Maar alles is gelukt en over zo'n 3 uurtjes hoor ik te landen in Sri Lanka. Klaar voor nieuwe avonturen!

  • 22 December 2017 - 20:20

    Marike De Bakker:

    Lieve Joos, wat een emotionele dagen heb je achter de rug ... wilde beesten, afscheid nemen van je lieve gastgezin en spanning op het vliegveld. Fijn dat je inmiddels weer veilig geland bent op Sri Lanka. Heel veel plezier daar! Nog maar een paar nachtjes tot Emily er ook is! xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joosje

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 14352

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 20 Februari 2018

Azië 2017

02 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Malawi 2015

Landen bezocht: