Verjaardag - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Door: Joosje

Blijf op de hoogte en volg Joosje

11 Juli 2015 | Malawi, Cape Maclear

Waar was ik ook alweer gebleven ... Sorry, iedereen die met mij in de geschiedenisles 'In Europa' heeft moeten kijken ... die intonatie was niet de bedoeling ;).
Donderdag ben ik naar Panda Garden geweest. 's Ochtends gekeken bij een kleuterles en 's middags zouden we gaan helpen bij een art class. Maar omdat the boss druk was met kaarten maken (hele mooie overigens) moesten Dominique en ik maar opeens de art class gaan geven. Helaas waren niet alle primaire verfkleuren aanwezig anders hadden we ze de kleurencirkel laten verven. Toen maar een andere opdracht bedacht waarbij ze het hoofd, het midden of de staart van een vis moesten tekenen zodat we dit later als een geheel achter elkaar konden leggen. Helaas begreep niet iedereen even goed waar de markeringspunten voor dienden. Een nieuwe poging met een boom ging al beter, maar nog niet helemaal, maar ze hebben zich wel geamuseerd.
Daarna heb ik heerlijk een pilatesles gevolgd, waarbij de rustgevende muziek niet nodig was, want we deden de les buiten met uitzicht op het meer met een ondergaande zon! Hoe heerlijk is dat! Helaas is foto's uploaden nogal moeilijk, maar dat komt wel als ik terug ben. Daarna lekker een hapje gegeten, wat een luxe ... pasta met groente, daar had ik echt even zin in. Ik krijg hier heel af en toe wat pasta, maar dat is altijd maar met een klein beetje tomatensaus. Wat ik wel weet, is dat ik bij terugkomst maar op een zoutarm dieet moet gaan, want ze eten hier nogal veel zout.

En eventjes een normale WC, al raak ik langzaamaan gewend aan de kakkerlakken in het gat in de grond. Gelukkig staat er een huisje omheen voor de privacy :) Van de positieve kant bekijken, hè!
Vrijdag zijn we weer naar Chembe Daycare geweest. Wat een drukte maar wel een hoop gezelligheid. Een houten spelletje wat ik had meegenomen waarmee je cijfers kan leren, beviel heel erg goed! Dus dat was fijn om te zien! 's Avonds wat nagellak te voorschijn gehaald en gelijk kwamen alle vrouwen uit mijn gezin aanlopen! Super grappig, dat haalde me echt weer even uit een dipje! Zodat ik daarna lekker kon gaan eten en slapen. Ja, slapen gebeurt hier meestal vroeg aangezien het al om 6 uur donker is. Gelukkig heb ik electriciteit in mijn kamer en kan ik dan nog makkelijk wat lezen 's avonds!

Vandaag ben ik 21 jaar geworden, helaas geen ontbijt op bed, maar wel vroeg uit de veren om te gaan fietsen naar Monkey Bay. Wat een zware tocht! Berg op berg af, maar we hebben het gehaald. De berg af was natuurlijk wel prachtig, al moet je met al die gaten in de weg wel goed op blijven passen. Maar de uitzichten maakten alles weer goed. Nu heb ik wel ontzettende zadelpijn, dus ik snap nu waarom je voor fietssporten van die speciale broekjes hebt. Daar verlangde ik echt even naar. Daarna een kip gekocht, op advies van mijn broertje Noel toch een levende. Die kip werd ergens bij mensen thuis vandaan gehaald voor 5 euro. Later werd ie geslacht bij ons in de tuin. Nadat ik mijn zwemkleren aan had gedaan om een verfrissende duik te nemen en mij te wassen in het meer, was ie al kaalgeplukt. En ik ga zo helpen met koken dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat smaken!
Wel super komisch om dit een keer mee te maken! Daarna stond windsurfen op de planning, maar door de toch wel vermoeiende fietstocht hebben we dit maar even uitgesteld.
Ik ga nu snel ophouden om te gaan helpen met koken. Morgen staat een boottochtje op het programma met iedereen van de speeltuin waar ik op dinsdag help! Dus dat zal wel heerlijk vertoeven zijn op het water!
Ik weet niet wanneer ik weer een update kan plaatsen, maar nu hebben jullie weer wat leesvoer. Overigens bedankt voor alle reacties op mijn vorige blog!! Super leuk om dat te lezen!
Dikke kus uit Afrika, Joosje

  • 11 Juli 2015 - 18:14

    Marike:

    Jeetje, Joos, wat een ervaringen! Klinkt heerlijk allemaal. Ik weet dat het niet altijd makkelijk is, maar ga in de zon staan meid! Ik ben heel trots op je! x mama

  • 11 Juli 2015 - 18:19

    Jan:

    He Joos, niet te veel varen hè, anders word ik wel erg jaloers. Maar eerst, eet smakelijk met de kip, X

  • 11 Juli 2015 - 20:29

    Marijke :

    Hi Joosje,

    Super leuk dat je een blog bij houd. De foto's waren echt super mooi en dit avontuur klinkt ook echt als iets wat bij jou past. En wij weten allemaal natuurlijk al dat je goed kan dansen ;). Veel plezier nog op je verjaardag, ik wist niet dat je al 21 werd. Ook goed om te zien dat internet toch een beetje werk. Heb nou uiteindelijk je smartphone of andere telefoon meegenomen? In ieder geval nog veel plezier daar en als ik je avonturen niet op deze blog lees hoor ik ze wel als je weer in Nederland bent. Ben nu al nieuwsgierig naar alle foto's! Groetjes

  • 17 Juli 2015 - 23:01

    Bas En Lisanne Coenen - De Weert:

    Hahahahahahahahaha die eerste zin xD Ja, ik krijg dat beeld nu niet meer uit mijn hoofd :'D Heel erg leuk om je verhalen te lezen Joos, ik had eerst niet door dat je een blog had, dus ik werk het nu even bij! Echt super dat je alles zo positief beleeft en de dagen helemaal vult met allemaal leuke en nuttige dingen! Ze zullen wel blij met je zijn daar! Keep up the good work :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joosje

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 14345

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 20 Februari 2018

Azië 2017

02 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Malawi 2015

Landen bezocht: