Nog 1 week in mijn gastgezin - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu Nog 1 week in mijn gastgezin - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Joosje Bakker - WaarBenJij.nu

Nog 1 week in mijn gastgezin

Door: Joosje

Blijf op de hoogte en volg Joosje

09 Augustus 2015 | Malawi, Cape Maclear

Nog maar één week te gaan in mijn gastgezin dus hoog tijd voor een update op mijn blog. De bruiloft was erg leuk om mee te maken. ’s Ochtends meegegaan naar de kerk waar het huwelijk officieel werd gemaakt, met ringen. Maar van de week was Sitani zijn ring alweer kwijt, althans hij had hem niet om. ‘s Middags met de gebruikelijke manier van feesten, gevierd dat ze waren getrouwd. Op zondag stond een boottripje op de planning. Eerst zijn we naar Mngombo gevaren om daar familie van Lingson af te zetten. Erg leuk dorpje, echt heerlijk rustig en ik voelde me echt in Afrika zoals ik het me had voorgesteld. Na eerst de spullen naar het huis te hebben gebracht waar we met 5 blanken wel heel erg veel interesse kregen van alle kinderen, hebben we nog een rondje door het dorp gelopen. En daarna zijn we weer op de boot gestapt en richting Kasankha gevaren in de hoop dat we nijlpaarden konden zien. En ja hoor, ondanks de wind hadden we geluk en hebben we een hele kudde nijlpaarden gezien! Super mooi en ik heb er wat mooie foto’s van! Daarna naar Masaka gevaren om daar nog wat rond te lopen en gebakken aardappeltjes te halen om op de terugweg als erg verlate lunch te nuttigen. ’s Avonds de dag afgesloten door bij Thomas’s te gaan eten, erg gezellig allemaal!
Dinsdag was het afscheidsfeestje van Sanne, die nu als het goed is weer veilig in NL is. Erg leuk om te zien hoe alle Afrikanen hier staan te dansen en ik moet zeggen dat ik ook best wel moe was toen ik de dansvloer af kwam.
De rest van de week eigenlijk gewoon de normale bezigheden bij de verschillende plekken waar ik werk. Dus daar heb ik niet veel bijzonders over te vertellen. Behalve dat er deze week wel erg vaak bijna geen kinderen waren of dat er helemaal niemand was. Maar ja, dat hoort erbij, communicatie is hier sowieso niet van de beste kwaliteit.
Gisteren met Kelvin naar Likoma Island gepeddeld, erg leuk. Na wat rond te hebben gelopen over het eiland kwamen we wat mensen tegen. Na daar wat mee te hebben gepraat, kon ik hun snorkelspullen lenen en mocht ik even gaan snorkelen. Wat een mooi onderwaterleven zeg, heerlijk! Daarna nog wat verder gepeddeld naar een stukje zandstrand, ik kreeg spontaan het liedje ‘Op een onbewoond eiland…’ in mijn hoofd. Heerlijk in ieder geval en mijn peddelkunsten van de Wijde Aa kwamen goed van pas. Vooral op de terugweg toen we tegen de stroming in moesten peddelen. Na de lunch Kelvin getrakteerd op een drankje. Toen heeft hij me gelijk geleerd hoe je op een bepaalde manier een bandje kan knopen! Daarna thuis met mijn nichtjes hier geknutseld… En ’s avonds naar Banapaya geweest, wat ik nog wilde zien voordat ik weg ben uit Cape Maclear. Zelf nog even zitten drummen en nadat het ritme één keer rustig was voorgedaan, kwam ik goed mee. Waar ik natuurlijk complimenten over kreeg :)
Vanochtend meel en gist gekocht en op dit moment is het brooddeeg, als het goed is, aan het rijzen, zodat ik zo meteen brood kan gaan bakken boven vuur met iedereen. Ik ben benieuwd.

  • 09 Augustus 2015 - 16:00

    Jan:

    Doe je je naam toch weer eer aan

  • 09 Augustus 2015 - 17:31

    Marike:

    Lieve Joos, wat een belevenissen weer! Heerlijk dat je daar zo veel kunt dansen ... xxx

  • 09 Augustus 2015 - 18:06

    Caroline:

    Jeetje, dat het aftellen alweer is begonnen.... Wat maak je een leuke dingen mee joh ! X Caroline.

  • 10 Augustus 2015 - 20:41

    Jop:

    Super Joosje! ik ben benieuwd naar de foto's!

  • 11 Augustus 2015 - 15:32

    Robert:

    Wat blijft het leuk om je reisverslagen te lezen ^^ Heel veel plezier! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joosje

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 14360

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 20 Februari 2018

Azië 2017

02 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Malawi 2015

Landen bezocht: